כיצד לחסוך בהוצאות הדלק וגם להקטין את זיהום האוויר ?
אפשר להסכים כי הרצון לחסוך בהוצאות הדלק הוא רצון משותף לכל בעלי הרכב. אם נוסיף את העובדה כי בשנים האחרונות הרגולציה סביב רמת הפליטה המותרת של זיהום אוויר מרכבים החמירה בואו נבין מדוע הדרישה לרכבים עם מערכות להקטנת זיהום האוויר עלתה בצורה משמעותית בשנים האחרונות.
רכבים עם מערכת START & STOP הם הסטנדרט בתחום. ובקצרה ניתן לכתוב כי אלה סוג הרכבים אשר נכבים כאשר אנחנו בעצירה מלאה. אותה הדממה של המנוע מקטינה את כמות זיהום האוויר (הפליטה מהרכב) ב 3%- 6%.
מרגע ההתנעה, נדרש הרכב לחזור "לתפקוד מלא" תוך זמן קצר, שבעל הרכב לא ירגיש הבדל משמעותי לעומת מנגנון ההתנעה "הקלאסי". כדי שהרכב יוכל לעמוד בדרישה זו, נולד הצורך במצברים מיוחדים חזקים, עמידים ואמינים ולכן יצרניות מצברים רבות השקיעו משאבים רבים בפיתוח מצברים מותאמים לרכבים אלו.
מצברי ה- START & STOP מבית 'שנפ' מאופיינים בעמידות ומענה לדרישות הרכבים הללו. בפועל, המצבר המיוחד הבנוי לעבודה מאומצת של פריקות וטעינות אשר עונות לצורך של ההתנעה. ראוי לציין כי אותה החזרה של אנרגיה למצבר מקטינה את זיהום האוויר הנפלט מהרכב בכ-8% ומשפרת את פעילות המנוע. המצברים של 'שנפ' מיוצרים בשתי טכנולוגיות מתקדמות: EFB ו- AGM שמקנות למצבר ביצועים, עמידות ואת היכולת לספק מתח ברמה הנדרשת לכל מערכות החשמל של הרכב כמו תאורה ומיזוג גם כאשר הרכב בעצירה מלאה. בשורה התחתונה- מלבד היתרונות בהוצאות הדלק של הרכב השילוב של מצברים מיוחדים מאפשר לשפר את ביצועי הרכב, להפחית את כמות הפליטה, לשמור על המנוע וכפועל יוצא מכך לחסוך עוד בהוצאות הדלק ואחזקת הרכב.
ההחלטה באיזה סוג מצבר לבחור EFB אוAGM נקבעת ע"י יצרן הרכב ויש להחליף מצבר בהתאם לדרישות יצרן הרכב .