עידן חדש בתחום המצברים
רכבים מיקרו היברידיים בעלי מערכות להפחתת זיהום האוויר וחיסכון בדלק
הביקוש העולמי הגדל לייצור מצברים בטכנולוגיות מתקדמות , על מנת לתת מענה לצרכי השוק המשתנים הביא את שנפ יצרנית המצברים הגדולה בישראל לפתח סידרת מצברים חדשה העונה לדרישות הרכבים, לאספקת אנרגיה למערכות הרכב למשך זמן ממושך יותר ומצברים עמידים יותר .
על מנת לעמוד בדרישות יצרני הרכב משיקה שנפ סדרת מצברים חדשה המותאמת לעידן החדש בתחום הרכב למכוניות מיקרו היברידיות בהן מותקנות מערכות הפועלות להקטנת זיהום האוויר וחיסכון בדלק ,מסוג start - stop ו BRAKE ENERGY REGENERATION .
פיתוח סדרת מצברי START & STOP של שנפ המותאמת לדרישות רכבים אשר מותקנות בהם מערכת אלו .
איך הכול התחיל?
הרשויות באירופה תיקנו תקן חדש שהחל מ- 2012 רמת הפליטה של CO2 ברכבים חדשים תפחת ל- 130 גרם לק"מ.
הרצון והמודעות של כולנו לשמירה על איכות הסביבה והעלייה בהוצאות הדלק לרכב,
הביאו את תעשיית הרכב העולמית לפיתוח מערכות להקטנת זיהום האוויר והחיסכון בדלק. על מנת לעמוד בדרישות התקן פיתחו יצרני הרכב רכבים מיקרו היברידיים עם מערכות חשמליות כמו start – stop ו BRAKE ENERGY REGENERATION, מערכות אלו דורשות מהמצבר שימוש מוגבר ותכוף לאורך זמן .
על פי הערכות עד שנת 2016 שני שלישים מהרכבים החדשים יהיו בעלי מערכות אלו .
מהי מערכתstart - stop ?
מערכות STOP –START המותקנות ברכבים גורמות לכיבוי מנוע הרכב בעת עצירה רמזורים ו/או פקקי תנועה וזאת על מנת להקטין את זיהום האוויר וצריכת הדלק .
עם כיבוי המנוע של הרכב כל מערכות החשמל ברכב מופעלות ע"י המצבר המספק מתח למערכות ברכב כמו מזגן, הגה כוח, חלונות חשמליים, מערכות שמע ועוד, בזמן שהמנוע כבוי אספקת החשמל מגיעה באמצעות מצבר הרכב אשר מסוגל לספק אנרגיה לכל המערכות הללו, ויחד עם זאת הינו בעל יכולת להתנעה חוזרת של מנוע הרכב להמשך הנסיעה.
בשימוש במערכת זו כמות הפליטה קטנה ב 3%- 6% ( עפ"י NEDC ) .
מהי מערכת Brake Energy Regeneration ?
מערכת זו המותקנת ברכבים MICRO HAYBRID בנוסף למערכת STOP –START ומופעלת בזמן האטה או בלימה.
בזמן האטה או בלימת הרכב נוצרת אנרגיה ( טעינה ) אשר מוחזרת אל המצבר
ונשמרת בו .
בדרך זו אנו מקטינים את פעולת המנוע ומקטינים את הזיהום בעד 8% .
מצברי START & STOP - הפתרון לדרישות אלו
לאור דרישות אלו פיתחנו סידרת מצברים חדשה שתיתן מענה לדרישות אלו
כך שהמצבר יוכל לבצע מספר רב של פריקות וטעינות וכמו כן עמיד למספר התנעות גדול .
מצבר ה- START & STOP המיוחד של שנפ יספק למערכות החשמל ברכב את האנרגיה הדרושה בכל שלבי הנסיעה והעצירה של הרכב, ומכאן חשיבות רבה לאיכותו ותפקודו
אשר הופכים את המצבר למרכיב הקריטי ביותר ברכבים אלו.
שנפ מייצרת מצברים מסדרת START & STOP בשתי טכנולוגית EFB ו AGM מצברים חזקים ועמידים במיוחד המותאמים לרכבים בעלי מערכות אלו .
START & STOP טכנולוגית EFB (ENHANCED FLOODED BATTERY EFB )
מצבר עמיד במיוחד לדרישות רכבים עם מערכות STOP –START
יתרונות:
- טכנולוגיה מתקדמת המותאמת לרכבים בעלי מערכותSTOP –START
- מצבר סגור ללא טיפול כלל .
- ביצועי התנעה טובים יותר ומרובים יותר .
- אורך חיים גדול יותר ממצברים עופרת חומצה סטנדרטים.
- יכולת פריקה וטעינה גבוהים יותר ממצבר סטנדרטי.
|
מצברי START & STOP EFB |
מכסה סגור ללא פקקים נפתחים |
|
|
|
|
|
|
|
|
CCA |
|
|
|
|
|
מק"ט שנפ |
זרם התנעה EN |
אמפר שעה |
אורך |
רוחב |
גובה |
גודל ארגז |
|
|
|
|
|
|
|
1266 |
550 |
60 |
242 |
175 |
190 |
L2 |
1218 |
650 |
65 |
278 |
175 |
175 |
T6 |
1288 |
680 |
70 |
278 |
175 |
190 |
L3 |
1267 |
690 |
75 |
570 |
173 |
223 |
D26 |
1281 |
730 |
75 |
315 |
175 |
175 |
T7 |
START & STOP טכנולוגית AGM (Absorbent Glass Mat )
מצבר עמיד במיוחד לדרישות רכבים עם מערכת STOP –START ומערכות חיסכון נוספות כמו Brake Energy Regeneration .
יתרונות:
- טכנולוגיה מתקדמת המותאמת לרכבים בעלי מערכותSTOP –START ומערכות חיסכון נוספות כמו Brake Energy Regeneration .
- מצבר סגור ללא טיפול כלל .
- ביצועי התנעה טובים יותר ומרובים יותר
- אורך חיים גדול יותר ממצברים עופרת חומצה סטנדרטים.
- יכולת פריקה וטעינה גבוהים יותר ממצבר סטנדרטי.
- עמיד יותר ברעידות ואינו נוזל או מטפטף .
מצברי START & STOP AGM |
מכסה סגור ללא פקקים נפתחים |
|
CCA |
|
|
|
|
|
מק"ט שנפ |
זרם התנעה EN |
אמפר שעה |
אורך |
רוחב |
גובה |
גודל ארגז |
|
|
|
|
|
|
|
1666 |
680 |
60 |
242 |
175 |
190 |
L2 |
1688 |
760 |
70 |
278 |
175 |
190 |
L3 |
1691 |
800 |
80 |
315 |
175 |
190 |
L4 |
1629 |
850 |
100 |
353 |
175 |
190 |
L5 |